Meten en interpreteren

NLT en wiskunde D-module.

Bij het begin van deze module worden leerlingen, door middel van cases, bewust gemaakt hoe misleidend meetgegevens en foutieve interpretaties daarvan kunnen zijn. Hierdoor worden leerlingen uitgedaagd de inhoud van deze module tot zich te nemen. De misleidende voorbeelden kunnen aan het eind van de module door de leerlingen worden ontkracht.
De centrale context van deze module is het meten aan CO2.

Bezoek website


Toevoegen aan favorieten (inloggen) Wiskunde D Op prikbord plaatsen (inloggen) Tekst

Aantal keer bekeken: 3097
Favoriet: 0
Toegevoegd: 30 december 2014 - 21:17

Tags: vwo, statistiek

Suggesties

Wiskunde D
E-klas module van Its Academy
Wiskunde D
Module ontwikkeld door de TU/e en H. Sterk. De module bestaat uit een dictaat en een aantal webapplicaties. Ook is er een practicum waar je aan kunt deelnemen.
Wiskunde D
Interpretaties van kansen, de Dutch Book stelling en het driedeurenprobleem. Lesbrief van Landsman en Dekker (RUN) waarin aan bod komen: Uitkomsten en gebeurtenissen, kansverdelingen en kansfuncties, de frequentie-interpretatie van kansen, de me...
Wiskunde D
Deze bijdrage beoogt om voor het wiskunde-D onderwijs een aanzet te geven tot een module waarin kansrekening voor continue stochastische variabelen op een natuurlijke en motiverende wijze samengaat met voortgezette analyse en integraalrekening.
Wiskunde D
Module van UTwente.
Wiskunde D
Module van UTwente
Wiskunde D
Module van UTwente over golven (en the wave).
Wiskunde D
Module van Bakker&Stienstra.
Applets
De PVV daalt met twee zetels, de PvdA is de grootste in Amsterdam en GroenLinks staat bijna gelijk met D66. Wat is zulk peilingennieuws waard? Stap in de schoenen van Maurice de Hond en kom erachter. Doe zelf een peiling, dankzij de statistiekuitl...